0 216 629 0143

 - 0 216 629 01 44

Yeni nesil ne istiyor?

page

Milenyum neslinin %72’si mobil uygulama üzerinden alışveriş yapmayı ve mobil servisleri kullanmayı seviyor. Gençlerin %71’i mobil cihazlarından ödeme yapabiliyor olmaktan memnun. %65 ise yine mobil uygulama üzerinden ilgili firmaya beğenisini ya da şikayetlerini iletebiliyor olduğu için memnuniyet duyuyor.Oracle’ın yaptığı bir araştırmaya göre yeni neslin teknolojiyi kullanım alışkanlıkları mobil uygulamaların yeterliliğine göre şekilleniyor. Yani mobil uygulamada yetersiz ürün ve hizmetleri gençler daha az kullanma eğilimi gösteriyor. “Firmaların Uygulama Çağına Dahil Olması” isimli bu global araştırma, milenyum nesli olarak adlandırılan bu yeni jenerasyonun %59’unun mobil uygulamasını yetersiz buldukları şirketlerin ürünlerini daha az kullandığını gösteriyor. Gençlerin %39’u uygulama deneyimini beğenmedikleri firmaların ürün ve hizmetlerini de daha az öneriyor. Bir diğer dikkat çekici sonuç milenyum çocuklarının şikayeti sevmesi. Gençlerin %27’si, uygulama kullanımı sırasında yaşadıkları deneyimleri web ortamında paylaşıyor. Bu sonuçlardan firmalar kendilerine elbette önemli dersler ve ev ödevleri çıkarmış durumda. Şirketler, tüketimde oldukça etkili olan bu yeni nesle bakıp onları memnun etmeyen ürün ve hizmetlerle karşılarına çıkınca hızla tepki alacaklarının ve terk edileceklerinin farkındalar zira müşteri sadakati konusu artık çok değişken. Bu beklentilere yanıt veremeyen firmaların rekabette alt sıralara gerilemesine kaçınılmaz gözüyle bakılıyor.

Yenilikçi uygulama şart 
Oracle Mobil Stratejiler ve Ürün Yönetimi Başkan Yardımcısı Suhas Uliyar, genç nesle ulaşmak isteyen ve onları elinde tutmak isteyen firmaların, onlarla yeni ve kolay kullanımlı uygulamalarla iletişime geçmelerini öneriyor. Ulyar, mobil uygulamalar için inovatif çözümlere gereksinim olduğunu vurgularken, birden çok cihaz kullanmaya eğilimli gençlerin rahatlıkla kullanabileceği, tüm mobil cihazlara uyumlu, kaliteli, yüksek seviyede kullanıcı deneyimi sunan çözümlerin gerekli olduğunu vurguluyor.

Sadece gençler mi? 
Teknoloji dünyasındaki baş döndüren gelişmeler, pazar koşullarını hızla değiştirirken, tüketicilerin reflekslerine de nüfuz ediyor. Artık tüketici hangi yaş skalasında olursa olsun sınır tanımaksızın alışveriş yapmak eğiliminde. Yine Oracle’ın yaptığı “Sınırları Ortadan Kaldıran Perakendecilik” araştırması teknolojinin perakende sektörünü ne kadar etkilediğini çarpıcı bir şekilde gözler önüne seriyor. Almanya, Avusturya, Fransa, ABD, Brezilya, Çin, Hindistan, Japonya ve Rusya olmak üzere 10 ülkeden 500 katılımcıyla yapılan araştırmada tüketicilerin rahat, kişiye özel ve dijital alışverişi tercih ettikleri sonucu öne çıkıyor. Bu sonuçlara göre tüketicilerin %67’si akıllı telefonlarla alışverişi seviyor. Bu oran bir önceki yılın %26 fazlası. %45’i alışveriş kanalı olarak sosyal medyayı kullanırken, %43’ü mağaza içindeki uygulamalar ya da mağazaları tercih ediyor. %42’si ise tablet kullanma eğilimde.

Bu araştırmalar da gösteriyor ki mobil kullanım artık hem yeni nesil için hem de hemen hemen tüm tüketici profilleri için oldukça yaygın ve hızla etkisini genişletmeye devam ediyor. Firmalarınsa bu beklentilere cevap vermek üzere çalışmalarına devam etmesi kaçınılmaz.

BLOG

Sorunuz mu var ?

Eğitim, Danışmanlık ve Projeler için bize ulaşabilirsiniz

0 216 629 0143

0 216 629 01 44