0 216 629 0143

 - 0 216 629 01 44

Yapay zeka iş dünyasındaki etkisini artırıyor

page

O kadar çok hayatımızın içinde ki koca bir “dünyada” tanımlanıyorlar. “Makineler dünyası” diye bir kavram artık dilimize yerleşmiş durumda. Kimine göre insan icadı makineler hayatımızı domine edip bizi istila ediyor, kimine göreyse iş yaşamından günlük yaşama hemen hemen her alanda kolaylık ve tasarruf sağlıyor, zaman kazandırıyor. Bireysel hayatta tercihe göre makinelerin hayatımızdaki yerini/miktarını ayarlamak belki mümkün. Diğer taraftan iş dünyasında rekabetçi bir ortam olduğundan şirketler için makineleşme ve otomasyon olmadan var olmak, neredeyse imkansız gibi bir şey. Buradan da konu kaçınılmaz olarak yapay zekaya (Artificial Intelligence) geliyor. Makine zekası olarak da bilinen yapay zekayı, makinelerin yeteneğinin artması olarak da tanımlayabiliriz. Yani, makineler problem çözme ve öğrenme gibi alanlarda insan beynini taklit ettiğinde yapay zeka kullanılmış oluyor. Yapay zeka yazlımsal ya da donanımsal olabiliyor. Hangi kaynaklı olursa olsun yapay zekanın verilerin entegrasyonu, görselleştirilmesi ve bunların korunması konularında önemli bir işlevi var. Son kullanıcının ilk aklına gelebilecek yapay zeka örnekleri arasında Salesforce, G-Suite, Apple Siri gibi dijital kişisel asistanlık yapanlar sayılabilir. Diğer yandan finans sektöründen imalat sanayiine ana iş kollarında kendine sağlam bir yer edinen yapay zekanın büyüme sağladığı ve değer yarattığı diğer iş alanları arasında e-ticaret, konuk ağırlama ve perakende ticaret yer alıyor.

 

Harvard Business Review’ın bir araştırmasına göre yapay zeka liderlerinin %51’i 2020’ye kadar bilgi teknolojileri, insan kaynakları ve finans alanlarında yapay zekanın çok etkili olacağını öngörüyor. Bunun en önemli nedenlerinden biri de yapay zekanın sağlayacağı otomasyonda görülmesi beklenen artış. Yapay zeka beraberinde zaman tasarrufunu getiriyor. Basit ama dikkat dağıtan işlerin otomatize edilmesi, çalışanların daha nitelikli işlere daha kaliteli zaman ayırabilmesi anlamına geliyor, bu da doğrudan verimliliğin olumlu yönde artışı demek. Günümüzde de örneğin perakende ya da telekomünikasyon kuruluşlarında sipariş verme, sipariş takibi, sipariş görüntüleme, nakit ödeme gibi temel görevler yapay zeka ile yerine getirilirken verimlilik yakalanıyor.

 

Önemli bazı kuruluşların yapay zeka ile münasebetlerine bakacak olursak belli başlı markalar dikkat çekiyor. Bunlardan biri Facebook. Son araştırmalara göre 2017 yılında da en çok tercih edilen sosyal paylaşım platformları arasında birinciliği elden bırakmayan Facebook; yıllık F8 Konferansı’nda Yapay Zeka (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) konusunda bir adım önde olduğunu açıkladı. Baidu ise yapay zeka konusunda dünya çapında önemli bir yatırımcı. Telekomünikasyon sektörü, özellikle maliyet düşürme, hizmet verimliliği konularında yapay zeka ile yakınlaşmış durumda. Vodafone dikkat çeken kurumlar arasında. Son örneğimiz Deloitte. Dünyanın en büyük finansal denetim ve danışmanlık şirketlerinden biri olan Deloitte; Global CIO Anketine göre toplam yatırımların %64’ünü geliştirmek için Yapay Zeka kullanıyor.

BLOG

Sorunuz mu var ?

Eğitim, Danışmanlık ve Projeler için bize ulaşabilirsiniz

0 216 629 0143

0 216 629 01 44