0 216 629 0143

 - 0 216 629 01 44

Microsoft’tan, Linkedin verileri ve satış yazılımları entegrasyonu

page

Microsoft, geçtiğimiz yaz 26.2 milyar dolara dünyanın en büyük profesyonel iletişim ağı olan LinkedIn’i satın almıştı. Bu satın alma işlemiyle şekillenen en büyük beklentilerden biri; Office 365 ve Dynamics tarafındaki projelere katma değer sağlayabilmekti. Microsoft CEO’su Satya Nadella, satın alma duyurusunun ardından yaptığı açıklamada şunları söylemişti: “LinkedIn’in bünyemize katılması Office 365 ve Dynamics tarafındaki projelerimiz için bize fayda sağlayacak. Office 365 ve Dynamics de LinkedIn’in gelişmesinde önemli rol oynayacak. Office 365 ile birlikte LinkedIn’deki haber akışı gelişecek, kullanıcıların Office 365 üzerindeki çalışmaları ve dokümanları doğrudan LinkedIn'e aktarılabilecek. Özetle, LinkedIn ile Office 365 işbirliği ile kullanıcılar daha memnun kalacakları bir deneyim yaşayacaklar”. 

Bugün gelinen noktada Microsoft kendi müşterilerine, LinkedIn’den aldığı verileri satış yazılımına entegre eden yükseltmeler göndermeye başladı ve beklendiği gibi, Microsoft’un LinkedIn’e yaptığı yatırımın ilk büyük ürün girişimi, Microsoft’un satış yazılımı Dynamics 365’e getirilen yenilik ve iyileştirmeler oldu. Yeni özellikler sayesinde, bir satış temsilcisi e-posta, takvim ve LinkedIn ilişkileri üzerinden, potansiyel müşterileriyle arasındaki ilişkinin yakınlık düzeyinin ölçebilecek. Bunun yanı sıra geliştirilen bu sistem sayesinde müşteri ile ilişki kurmaya ya da ilişkiyi sağlamlaştırmaya yönelik olarak LinkedIn, ortak iş arkadaşının devreye sokulmasını önerebilecek. Bu yaz sunulması beklenen geliştirmeleri kullanmak isteyen Microsoft Dynamics müşterilerinin aynı zamanda LinkedIn müşterisi de olması gerekiyor.

CEO Nadella bu geliştirmelerde kullanılan yazılımın yapay zeka yeteneklerini merkeze aldığını belirterek şunları söyledi: “Yapmak istediğimiz, yapay zekâyı, bu ürünleri kullanan her müşterinin kendi verilerini alıp, yapay zekâya kendilerinin yükleyebileceği şekilde demokratikleştirmek”.

Satış ve finans gibi alanlarda uzmanlaşmış uygulamaların, şirketin geleceğinde önemli yere sahip olduğunu belirten Nadella; bu yazımları, e-posta gibi genel üretkenlik için Office 365 ve bilgi işlem ve veritabanları için Azure’un ardından “üçüncü bulut” olarak tanımlıyor.

Reid Hoffman, Allen Blue, Konstantin Guericke, Eric Ly ve Jean-Luc Vaillant tarafından 2002 yılında Mountain View Kaliforniya'da kurulan LinkedIn, 2016 yılında 106 milyonu aktif, 400 milyon kullanıcı sayısına ulaşmıştı. 

BLOG

Sorunuz mu var ?

Eğitim, Danışmanlık ve Projeler için bize ulaşabilirsiniz

0 216 629 0143

0 216 629 01 44