0 216 629 0143

 - 0 216 629 01 44

Microsoft'tan düşük bütçeli pazarlama önerileri

page

Teknoloji devi Microsoft, küçük ve orta ölçekli işletmelerin hayatını kolaylaştıracak bir dizi pazarlama yöntemi öneriyor. Uygulaması basit ve bütçesi uygun bu öneriler dizisi, özellikle potansiyel müşterilerde olumlu izlenim yaratmak ve sürdürülebilir kazanım elde etmek için düşünülmüş. Microsoft’un derlediği 10 maddelik düşük bütçeli pazarlama fikirleri şöyle:

1.  Müşterilerinize özel olduklarını hissettirin

Microsoft burada her müşterinin kendini özel hissetmek istemesine vurgu yapıyor ve internet tabanlı bir işiniz olsa dahi özel paketlemeler, teşekkür notu vb. yöntemlerle müşteriye özel yaklaşımları benimsemeyi öneriyor.

2. Potansiyel müşterilere özel fikirler

Kazanmayı hedeflediğiniz bir müşterinize sadece kartvizitinizi vermekle yetinmeyin. Rakipleriniz ve diğer onlarca kartvizit arasından sıyrılmak için, örneğin her sayfasında iletişim bilgilerinizin olduğu bir not defteri bastırın.

3. Ne kâr, ne de zarar ettiğiniz satışlardan uzak durun

Microsoft’un formülü basit: kâr etmeyeceğiniz müşterilere satış yapmazsanız, işinizi büyütmenize yardımcı olabilecek müşterilerinize daha çok zaman ve kaynak ayırabilirsiniz.

4. Bir e-posta listesi oluşturun

e-bültenlerin yararlı olduğunun altını çizen Microsoft, maliyeti düşük bu pazarlama aracını etkin ce düzenli kullanmayı, bununla birlikte sosyal medyayı da destekleyici olarak harekete geçirmeyi öneriyor. Microsoft, mailing çalışmanız için Microsoft Word’de yer alan şablon çalışmalardan yararlanıp basitçe tasarımınızı oluşturabileceğinizi belirtiyor.

5. Konferanslarda markanızı öne çıkarın

Microsoft Publisher sayesinde iletişim bilgilerinizi kullanarak işaretler ve kartpostallar oluşturabilirsiniz. Ayrıca Office 365 ile ekstra bir ücret ödemeden işiniz için bir internet sitesi oluşturabilirsiniz.

6. İşinizi zevk ve bağışla bir araya getirin

Bir etkinlik, parti ya da konferans düzenleyin. Böylece birçok insanla tanışabilir ve bir KOBİ olarak liderlik yeteneklerinizi gösterebilirsiniz.

7. Kendinize bir yol çizin

Birçok müşteri mağazalarda keyifli zaman geçirmek ister. İşletmenizin bir köşesine eklediğiniz küçük bir kahve barı ya da kafeterya sizi bir pazar sabahı rutini haline getirebilir.

8. Çevrimiçi uzman olun

İşinize ve hedef kitlenize hitap eden e-posta tartışmalarını ve çevrimiçi duyuru panolarını araştırın. Bunlara katılıp uzman tavsiyeler verin ya da mevcut soruları cevaplayın. Buna bir süre devam etmeniz gerekebilir; fakat karşılığını göreceğinizden emin olabilirsiniz.

9. Yerel medyadan faydalanın

İlçe ya da semt gazetesi, il bazında yayın yapan radyo istasyonu veya yerel televizyon kanallarında yer alarak işinizi, hikâyenizi anlatın. Bu noktada deneyimli bir gazeteci ve/ya halkla ilişkiler uzmanının görüşlerine de başvurabilir; basına özel bültenler hazırlayarak bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

10. Müşterilerinizin gitmesine izin vermeyin

“Müşterilerinizi geri kazanmak için çaba sarf edin.”diyor Microsoft ve ekliyor:

“Şikâyetçi olan ya da uzun zamandır aktif olmayan bir müşteriyi kazanmak yeni bir müşteri kazanmaktan her zaman daha kârlıdır.”

Microsoft Türkiye blog’unda yayınlanan yazıdan derlenmiştir.

BLOG

Sorunuz mu var ?

Eğitim, Danışmanlık ve Projeler için bize ulaşabilirsiniz

0 216 629 0143

0 216 629 01 44