0 216 629 0143

 - 0 216 629 01 44

Kimlik yönetiminde güvenlik

page

Bugün teknoloji ve bilişim dünyasında veri en kıymetli hazine. Tüm fiziksel önlemlerin yanı sıra bugünün teknolojisinde kurumlar, ihtiyaç duydukları ya da duyacaklarını öngördükleri verilerin güvenliğini sağlama ve bu verilerin yönetimini kolaylıkla, pratik bir şekilde hayata geçirme konularında profesyonel desteğe ihtiyaç duyuyor. Oracle kimlik yönetimi ve bilgi güvenliği araçları, Türkiye de dahil olmak üzere tüm dünyada en çok tercih edilen hizmetler olarak karşımıza çıkıyor. Bugün artık iş süreçlerimizin neredeyse yüzde yüze yakını elektronik ortamda geçiyor. Dijital dönüşüm; e posta göndermekten CRM’e finansal yönetimden çağrı merkezine pek çok farklı alanda kendini gösteriyor. Binaların girişlerinde yer alan kartlı sistemlerin alt yapısının dahi elektronik olduğu bir dünyada, her bir güvenlik önlemi aynı zamanda bir veri toplama fonksiyonu haline geliyor. Bu uygulamalar artık şirketlerin vazgeçilmezi durumunda. Söz konusuuygulamalar, kurumların iş süreçleriyle ilgili verilerine erişiyor, bunlardan yeni veriler üretiyor, verileri işleyip bunlardan da anlamlı, fonksiyonel bilgiler üretiyor. İşte tam da bu nedenle, bu elektronik sistemlere kimlerin hangi yetkiyle girdiğinin önemi oldukça büyük. İlk girişlerde kullanılan şifreleme sistemlerinin ötesinde bir güvenlik önleminin kullanılması gereken bu uygulamalarda veri kaybı yaşanmaması için son derece dikkatli olmak gerekiyor. Bu dikkati sağlamanın en efektif yolu da kimlik yönetiminden geçiyor. Bu nedenle örneğin, işe yeni başlamış birinin kullanıcı hesaplarını hızla açabilmesi vegörevlerine uygun yetkilerin kendisineverilebilmesiönemli ki hızlı iş yapabilsin.Ayrıca gereksizyetki taşımasın, görevinin gerektirmediğiveri ve ekranlara erişemesin. Ekbir yetki gerektiğinde ise talep etsin ama önce hızla onay sürecinden geçmesisağlanabilsin. Yanı sıra bunların da kaydı tutulabilsin ki;gerektiğinde kimin hangi kullanıcı hesabına,hangi yetkiye sahip olduğu, tüm sistemleriçin tek bir yerden görülüp yönetilebilsin. Hatta bu noktada şu söylenebilir; tek bir anahtar kullanımda olsun,yetkileri olan her yere bu anahtar ile girilebilsin,yani ayrı ayrı şifreler kullanma zorunluluğu da ortadan kalksın. Bu kişilerin işten ayrılmaları söz konusu olduğunda ise tüm anahtarları iptal edilebilsin, tüm kullanıcı hesapları durdurulabilsin ki bilgi güvenliği iyi niyet ile değil, profesyonel düzeyde sağlansın. Bu önlemleri almak için peki ne yapmak gerekiyor?

 

Oracle Kimlik Yönetim çözümü tam da bunoktada devreye giriyor. Çalışanların, bayi

kullanıcılarının ve bazen de müşterilerin kullanıcı hesaplarını başından sonuna

kadar yönetmek için teknik altyapı sunan Oracle,yetkileri dağıtıyor ve geri alıyor, şifreleri senkronize ederken güvenli şifrekullanımını sağlıyor. Ayrıca  tek noktadan yönetime olanak tanıyan Oracle çözümleri, kullanıcı yetkilendirmesiyle

ilgili tüm raporlamayı da sağlıyor. Bu anlamda, Oracle Kimlik Yönetimi çözümünün

uygulandığı tüm kurumlarda bilgi güvenliği, fiziksel güvenlik seviyesinden

de üstün şekilde ve kolaylıkla yönetilebiliyor.

BLOG

Sorunuz mu var ?

Eğitim, Danışmanlık ve Projeler için bize ulaşabilirsiniz

0 216 629 0143

0 216 629 01 44