0 216 629 0143

 - 0 216 629 01 44

Fark yaratan kurumlar "bulut" diyor

page

Bazı markalar ve hizmetler var ki bulut teknolojisi ile birlikte doğmuştur. Bu ürün ve/veya hizmetler, sadece bulut teknolojisini kullanarak var olmaya devam ederken sundukları hız ve pratiklik sayesinde rakiplerine fark atmaya devam ediyor. Bulut kullanan şirketlerin faaliyet alanları film seyretme-müzik dinleme hizmetinden taksi çağırmaya kadar geniş bir skalada şekilleniyor. Bulut bilişim ile hizmet vermeye devam eden kurumlar klasik yapıdaki işletmelere deyim yerindeyse meydan okuyor. Diğer taraftan bulut,dönüşümü de mümkün kıldığı ve bunu kolaylaştıran teknolojiler sunduğu için, değişime ayak uydurabilen klasik yapıdaki şirketlerin de avantaj şansı devam ediyor.

Elbette bir kurumun teknolojiye ayak uydurup rakiplerinden sıyrılması için sadece bulutun kurulması yetmiyor. Bunun için bir kurumsal bulut stratejisini merkeze alarak bir yeniden yapılandırma sürecine girmek gerekiyor. Bulutu merkeze almak demek bir firmanın iş birimlerinin o merkeze temelden bağlanması anlamına geliyor. İşletme, müşteri verilerinive gerçek zamanlı bilgileri bulut teknolojisi sayesinde toplayıp bu verileri analiz ederek müşteri ihtiyaçlarını daha iyi şekilde karşılamak üzere yeni hizmet ve ürünler geliştirebiliyor böylece. Bunun yanı sıra kurumsal bulut stratejisi, gerçek zamanlı müşteri verilerinin tek bir yerde toplanmasını sağlayarak bu dataların analiz edilmeye ve kullanılmaya hazır hale gelmesini de resmileştiriyor. Bu da veri silolarının ortadan kalkmasına yardımcı olurken kuruluşun bulutta yapacağı harcamayı azaltarak, finans yönetimini merkezileştirmiş oluyor.

Oracle EMEA Teknoloji ve Sistemler Rekabetçi Satış Programları Başkanı GerhardSchlabschi, bulut teknolojisini kullanan yeni markaların, köklü markaları rekabette zorlaması konusunda edinilen derse dikkat çekerek bugün artık tam anlamı ile değişimlere yanıt verebilen, hızlı ve esnek bir işletme olabilmenin, özetle müşterilere yenilikçi hizmet geliştirmenin ötesinde bunu hızla sunmanın yolunun buluttan geçtiğini vurguluyor ve ekliyor: “Tüm kuruluşların tamamen bulut üzerinde kurulmuş markalarla rekabet edebilme potansiyeli yok. Bunun için işlerini kurumsal çapta uygulanacak bir bulut stratejisi doğrultusunda yeniden yapılandırmaları gerekiyor. Çünkü kendilerini zorlayan markalara en esnek ve doğrudan şekilde ortak hedeflerine tamamen odaklanma imkanı veren yöntem bu yaklaşım.

Bu yaklaşım, tüm veri ve teknoloji kaynaklarının kuruluş çapında erişim imkanını geliştirirken aynı zamanda veri silolarının oluşumunun ve aynı teknolojinin tekrar satın alınmasının da önüne geçecek. Böylece bulut da işletmeye potansiyelini azami seviyeye çıkartma imkanını sağlayabilecek.”

BLOG

Sorunuz mu var ?

Eğitim, Danışmanlık ve Projeler için bize ulaşabilirsiniz

0 216 629 0143

0 216 629 01 44