0 216 629 0143

 - 0 216 629 01 44

Dijitalleşen dünyanın 2018 trendleri

page

 

Dijitalleşme artık günlük hayatın parçası; iş hayatının ise neredeyse omurgasını oluşturuyor. Dijital dünyanın hayatımıza sunduğu uygulamalar ve ürünler de giderek çeşitleniyor. Bu çeşitlilik içerisinde eğilimlerin de hangi yönlerde yoğunlaştığı ayrı bir araştırma ve inceleme konusu haline geldi. Dijitalleşen dünyanın trendleri üzerine pek çok rapor yayınlanıyor. Bu rapor çıktılarının ortaya koyduğu genel sonuç; yapay zeka, dijital pazarlama ve fiziksel pazarlamanın hibrit yapısı ile artırılmış gerçekliğin yükselmeye devam edeceği...  

Fiziksel ve dijitalin işbirliği: Fijital

“Fijidal pazarlama” kavramını, önümüzdeki yılın öne çıkan trendlerinden biri olarak görüyoruz. Bir süredir gündemde olan fijital pazarlama; dijital dünyadaki pazarlama kampanyalarının, geleneksel medya kampanyaları ile birleşmesiyle ortaya çıkan kavram. Bir başka dikkat çeken trend de öğrenmeye programlanmış yazılımlar ve makinelerin bileşeninden oluşan “Yapay zeka”. Makineler ve geliştirilen yazılımlar, insan beyni gibi topladıkları verileri işleyebilir hale getirildi ve bunlar, yeni şeyler öğrenebilme yeteneğiyle donatılabiliyor. Öğrenen ve alışkanlıklarımızı yönetmeyi kolaylaştıran yapay zekaya en basit örneklerden biri aslında Facebook. Buradaki yazılım, bu mecradaki okuma alışkanlıklarımıza, kimin profilinde daha çok vakit geçirdiğimize, hangi gruplarda ya da sayfalarda yorum yaptığımıza ilişkin bilgileri topluyor ve bize öneriler sunuyor. Bu yazılımların sayısının önümüzdeki yıl da daha çok artacağı öngörülüyor ve pazarlamadan dijital sektöre pek çok alanda kullanıcıları yönlendirici bir fonksiyon ile yaygınlaşması bekleniyor. 

Gerçekten daha gerçek

Artırılmış gerçeklik (Augmented Reality) yapay bir ortam yaratan sanal gerçekliğin aksine, sanal elementleri gerçek ortamın içerisine yerleştiriyor. Yani cihazların cisim tanıma özelliği sayesinde sanal nesneler gerçek görüntüler üzerine bindiriliyor. Oracle, bunu yaratmak için kullanacağınız aracılar akıllı telefonlar ya da bilgisayarınızdaki kamera olacaktır diyor. Popüler kültürden örnek vermek gerekirse akla ilk gelen Google Glass oluyor. Artırılmış gerçekliğin ilk ürünlerinden olan bu teknoloji, gözlük çerçevesinden baktığınızda bulunduğunuz ortam görüntüsünün üzerine eklenen bazı yazı ve görseller getiriyor. Yine Pokemon Go oyununda, karşımıza çıkabilen 3 boyutlu pokemonlar, arıtılmış gerçekliğe en bilinen örneklerden.

Artırılmış gerçekliğin teknoloji sektörünün yanı sıra sağlık, sanat, otomotiv, güvenlik, turizm gibi çeşitli alanlarda da sık sık karşımıza çıkması bekleniyor. Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçekliğin 2020 yılında toplam 143.3 milyar dolar ekonomiye sahip olacağı ön görülüyor. Bu rakam; günümüzde artırılmış ve sanal gerçekliğin sahip olduğu pazar büyüklüğünün 11 katı.

 

 

 

 

 

BLOG

Sorunuz mu var ?

Eğitim, Danışmanlık ve Projeler için bize ulaşabilirsiniz

0 216 629 0143

0 216 629 01 44